
Když garážová vrata začnou zlobit
Mé dětství jsem prožil ve třech rodinných domech. Ve dvou z nich jsme měli k dispozici garáž, na jednom místě se vyskytovala rolovací plechová vrata a na druhém místě křídlová vrata dřevěná. Vrata rolovací byla mnohem šikovnější, protože se vrata otevírala směrem dovnitř, navinovala se do podoby válce pod stropem a bylo možné zaparkovat přímo před vraty, která se dala i tak dobře otevřít. Křídlová vrata zhotovoval můj děda. Byl to šikovný truhlářský mistr a vrata byla překrásná. Z borových nebo modřínových palubek, které vyzdobil nátěr bezbarvého laku. Jenže vrata stárla a stáří se také podepsalo na jejich vzhledu.

Navíc se špatně dovírala a byla také velmi těžká. Když jsem se odtud odstěhoval a měl v novém domově k dispozici moderní vrata výklopná, při veškeré úctě k mému dědovi bych nechal jeho křídlová vrata vyměnit a nahradil bych je výklopným řešením, případně vraty rolovacími či sekčními.

Parkování před vraty. Jak už jsem se zde zmínil, před garáží s rolovacími vraty bylo možné auto zaparkovat přímo u vrat. Toto ale nebylo možné u vrat se dvěma křídly. Osobně bych toho využil v situaci, kdy k nám zamíří návštěva a mohl bych jí tím pádem nabídnout parkování přímo před garáží. Hodí se to třeba tehdy, jestliže je před domem frekventovaná silnice a díky tomu by mohlo dojít k poškození zaparkovaného vozidla. Jakmile se vůz zaparkuje přímo na pozemku před garáží, je takové nebezpečí zažehnáno.
Elektrické otevírání vrat. Garážová vrata Hörmann Altoma lze otevírat ručně poměrně lehce. Zároveň je možné nainstalovat na vrata elektrický pohon na dálkové ovládání. Toto jednak zvyšuje komfort používání vrat a pak také může významně chránit zdraví a život osob, které autem přijíždí ke garáži. Například v situaci, kdy je venku prudká bouřka a je příliš riskantní kvůli otevření vrat vystupovat z auta před garáž.